وفاة محمد صاحب مدونة الفارس الملثم

توفى إلى رحمة الله تعالى
الأخ الزميل “محمد عبد الحكم رياض” الفارس الملثم
صاحب مدونة ثرثرة تحت المطر

كتب محمد يوم 24 يناير هذة الرسالة فى مدونته
معلش يا جماعه عندي اليومين دور برد تقيل شويه ومش بقدر اقعد حتي علي الكمبيوترعشان اتابع المدونات , ان شاء الله اول ما ابقي احسن ابقي ازور مدوناتكم

وكانت آخر رسالة وصلت له قبل وفاته كتعليق تقول
ربنا يشفيك .. بس من خلال اللى اعرفه عنك وانى بدرس مناعه بقولك ان البرد ده .. لان انت مش عايز تبقى احسن ..وبالتالى حلتك النفسيه ماثره جدا على مناعتك .. ولان انا بحب جدا الجهاز المناعى فبقولك اذا سمحت خد بالك منه لان انا اللى هزعل قوي اذا ضريته .. افتكر .. قل لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا هو مولانا نعم المولى ونعم النصير
رددها كد وانت هتبقى احسن باذن الله

تغمده الله بواسع رحمته
دعوة لندعو له جميعاً بالرحمة والتثبيت

—–
تحديث : قصة إشتراك محمد فى إنشاء مدونة
“نور الجنة “…….. نشتاق مغفرتك يا ارحم الراحمين

ستجد قصة هذة المدونة فى هذة التدوينة وتعليقاتها

56 Responses to “وفاة محمد صاحب مدونة الفارس الملثم”

  1. الفقيرة إلى الله أم البنات Says:

    إنا لله وإنا إليه راجعون
    لا حولة ولا قوة إلا بالله
    هل فقط كان مجرد برد..ولا شئ آخر
    اسأل الله له الرحمه ومنزلة الشهداء والصديقين

  2. Anonymous Says:

    الله يرحمه

  3. د/عصام عبد الوهاب Says:

    البقاء لله

  4. د/عصام عبد الوهاب Says:

    البقاء لله

  5. Ghada , Rofayda Says:

    اسال الله العظيم ان يرحمه و يرحمنا اذا صرنا مثله …

    لم اعرفه .. و لم اعرف مدونته لكني تاثرت جدا جدا بوفاته .. بعد قراه اخر كلمات له

    ربنا يرحمه يا رب .. هو ارحم بيه منا و من ابيه و امه

    رحمه الله

  6. آخر العنقود Says:

    ياااااااااااااااااالله
    انا لله وانا اليه راجعون
    ربنا يرحمه ويغفر له يارب
    بجد بجد كان انسان طيب جدا وخلوق وفى منتهى الاخلاص
    ياااااااااااااااااالله
    :((
    والله مش مصدقة
    الله يرحمه ويصبر اهله ويثبتهم يارب
    انا لله وانا اليه راجعون
    :((

  7. Anonymous Says:

    لا حول ولا قوة إلا بالله

  8. فاتيما Says:

    الله يرحمه و يحسن إليه
    أنا معرفتوش و عمرى ما علقت عنده
    و دا للأسف و لسؤء حظى طبعاً
    لكن كنت بشوف إسمه فى مدونات الآخرين
    و حاسة زى ما اكون عرفته
    و إنه زميل لى و الحزن عليه واجب
    ربنا يغفرله و يكرم مثواه
    و يصبر اهله
    البقاء لله

  9. Anonymous Says:

    بجد أنا مش مصدق
    الله يرحمه

  10. Anonymous Says:

    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله
    لا حول ولا قوة إلا بالله

  11. سماح راغب Says:

    البقاء لله يا أحمد

  12. MaGn0liA... Says:

    البقاء لله

    لا حول و لا قوه الا بالله

  13. سهــى زكــى Says:

    لا اله الله الله
    يارب ما اصعب هذا الخبر واقساه ، ربنا يصبر كل احبائه على فراقه ويصبر كل المدونين المتعودين يزروه ، احساس لا يصدق ، ان تذهب للقاء أحد فتجد الباب يفتح وحده دون ان يكون هناك احد بالداخل ، رفقا بنا يا الهى ما اصعب الفراق
    شكرا لك ايها الصديق وبارك الله فيك وجزاك الله عنا وعنه خير الجزاء

  14. شمس الدين Says:

    لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

    انا لله و انا اليه راجعون

    تغمد الله الفقيد في فسيح جناته و الهم اهله الصبر و الثبات

    ان في الموت لعبرة و ذكري لمن كان له قلب ربنا يستر علينا

  15. دينا محمود Says:

    البقاء لله يا أحمد
    ربنا يرحمه

  16. Anonymous Says:

    البقاء لله

  17. أية الشقية الشعنونة Says:

    إنا لله و إنا إليه راجعون
    أسكنه الله فسيح جناته
    وألهم أهله الصبر والسلوان
    اللهم أمين
    البقاء لله وحده

  18. حياة Says:

    البقاء لله
    إنا لله وإنا إليه راجعون
    اللهم وسـع قبره ونوره
    اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة
    اللهم اسكنه فسيح جناتك واغفر له واعفو عنه اللهم آمين

  19. Marwa Rakha Says:

    لا حول و لا قوة الا بالله

    ربنا يرحمه و يصبر اهله

    انا للاسف ماكنتش متابعة مدونته لكن لما دخلت عليها حسيت انه فعلا كان مكتئب … الحمد لله على كل حاجة

  20. elnasery Says:

    إنا لله وإنا إليه راجعون

  21. د. محمد رضــــا .. هل تراني Says:

    لا اله الا الله

    ربنا يتغمده برحمته

    امين

  22. خالد العشرى Says:

    ربنا يصبر أهله و يرزقه الجنة بإذن الله

  23. Ina Says:

    ربنا يرحمه ويصبر كل محبيه واهله

    ….

    الحقيقة يااحمد انا اتأثرت اوى لما لقيتك كاتب اسماء مدونين فى ذمة الله
    عندك على مدونتك ..لفتة انسانية عالية منك ..وبجد اثرت فيا اوى
    ربنا يرحمنا جميعا

  24. Rania Says:

    الله يرحمك يا محمد يا رب
    و يصبر اهلك و يصرنا كلنا يا رب
    و يسكنك فسيح جناته

    لا اله الا الله محمد رسول الله
    و ان لله و ان اليه راجعون

  25. خاطرة من قطرات من نهر الحياة Says:

    يسم الله الرحمن الرحيم

    إنا لله وإنا إليه راجعون

    لا حول ولا قوة إلا بالله
    البقاء لله
    غمد الله الفقيد في فسيح جناته
    ورزق اهله الصبر و الثبات

    واللهم وسـع قبره ونوره
    اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة
    اللهم اسكنه فسيح جناتك واغفر له واعفو عنه اللهم آمين

    وان في الموت لعبرة و ذكري لمن كان له قلب
    وربنا يستر علينا ويرزقنا حس الخاتمة والعمل فى الدنيا والأخرة إن شاء الله قولوا آمين

  26. خاطرة من قطرات من نهر الحياة Says:

    لا حول ولا قوةإلا بالله

  27. دعوة الفردوس Says:

    عليه رحمة الله

    إنا لله وإنا إليه راجعون

    ربنا يغفرله ويرحمه ويوسع مدخله
    ويتجاوز عن سيئاته وتقصيره
    ويحسن ختامنا
    اللهم آمين

  28. بنت مصريه Says:

    انا لله وانا اليه راجعون
    اسأل الله له الرحمه والمغفره
    والفوز بالفردوس الاعلى
    ورحمه عند الحساب وأمنا من العذاب

    اللهم انر قبره واجعله روضه من رياض الجنه

    امين يا رب العالمين

  29. ريمان Says:

    لا حول ولا قوه الا بالله

    انا لله وانا اليه راجعون

    اسال الله ان يرحمه ويدخله الفردوس الاعلى ان شاء الله

    البقاء لله اخى

  30. Islam Henaish Says:

    al-baqa2 lellah,,
    allahom ej3al mathwah al-janna insha’Allah
    wa enna lellah wa enna elaih raji3oon

  31. Blank-Socrate Says:

    ربنا يرحمه و يعزى اهله

  32. امل في عالم آخر Says:

    رحمه الله واسكنه فسيح جناته

    كم هو قريب منا الموت

    فهل نكتب كلمتي عزاء ثم ننصرف لشؤوننا

    أم أن شيئا فينا سوف يتغير؟

  33. arabmag Says:

    لله ما اخذ ولله ما اعطي فاصبروا ايها المدونونواحتسبوا

    انا لله وانا اليه راجعون

  34. romansy Says:

    اللهم اغفر له وارحمه وادخله فسيح جنتك يا ارحم الراحمين

  35. نهله Says:

    اسال الله العظيم ان يرحمه و يرحمنا اذا صرنا مثله …

    لم اعرفه .. لكني تاثرت جدا بخبر وفاته ..

    لا حول و لا قوة الا بالله

    انا لله و انا اليه راجعون

  36. رئـــــيسـة حزب الأحلام Says:

    البقاء لله
    من خلال مدونته تحسه حد حساس اوى
    وانسان طيب
    ربنا يدخله فسيح جناته
    انا لله وانا اليه راجعون

  37. Abd Al-Rahman Says:

    اللهم أسكنه الفردوس الأعلى من الجنة …
    اللهم عامله بالحسنات إحسانا ، وبالسيئات عفوا وغفرانا …
    اللهم أرزقنا حسن الخاتمة
    آمين

  38. هناء صابر Says:

    انا لله و انا اليه راجعون
    ربنا يتغمده برحمته و يسير له الحساب و ينير له قبره و يسكنه فسيح جناته

  39. Rannon Says:

    البقاء لله

  40. إيناس حليم Says:

    البقاء لله

  41. همس الاحباب Says:

    البقاء لله
    تغمده الله برحتمه
    واسكنه فسيح جناته

  42. FreeKiller Says:

    الله يرحمه و يثبته و يجعل قبره روضه من الجنة

    لا اله الا الله

    ربنا يرحمه

  43. جنّي Says:

    اللهم اغفر له وارحمه واسكنه الجنة ..
    وانا لله ونا اليه راجعون

  44. عبير حمدي Says:

    ان لله و ان الية راجعون و لا حول و لا قوة الا بالله اللهم اغفر لة و ارحمة و زدة من حسناتة و تجاوز عن سيئاته و اسكنة فسيح جناتك امين يا رب العالمين

  45. عبير حمدي Says:

    البقاء لله
    و لا حول و لا قوة الا بالله
    اسال الله ان يرزقة الجنة و يزيدة من حسناتة و يتجاوز عن سيئاتة و ينقية من الذنوب كما ينقي الثوب الابيض من الدنس امين يا رب العالمين

  46. esraa Says:

    ربنا يرحمه ويغفرله ويثبته
    وان شاء الله ربنا يجمعنا بيه في الفردوس الاعلي

  47. اسماء واحلام فى وجدانى Says:

    الله يرحمه

    بصراحة اول مرة اسمع عنه بس اللى

    عرفته لحد دلوقتى خلانى اتمنا ان كل ده يكون حلم او تكونوا يا خالو احمد بتضحكوا علينا مش عارف ليه الضعف ده منى قصاد الموت

    إنا لله وإنا اليه راجعون

  48. مجداوية Says:

    السلام عليكم

    البقاء والدوام لله

    أرجو المشاركة في ختم للقرآن الكريم يوهب ثوابها لأخينا محمد التفاصيل عند أختنا الكريمة نورأهاتي
    وبرجاء نشرها بين من تعرف من أصدقائه
    وجزاكم الله كل خير

  49. smile rose Says:

    الله يرحم محمد ويسكنه فسيح جناته لقد ذهب الى الله خالقة الرحمن الرحيم بعباده اجمعين هنيئا له الراحة الابدية
    “قل الموت بشارة كيف تحزن منه”

  50. hasona Says:

    ان لله وان اليه راجعون
    اللهم تغمده في رجمتك وانزله في جنتك
    واحشره في زمرة النبين والشهداء والصديقين

  51. hasona Says:

    ان لله وان اليه راجعون
    اللهم تغمده في رجمتك وانزله في جنتك
    واحشره في زمرة النبين والشهداء والصديقين
    وحسن اولئك رفيقا

  52. Anonymous Says:

    انا لله وانا اليه راجعون
    البقاء لله
    ربنا يصبر أهله ويدخله فسيح جناته
    ماعلش انا باكتب من سايبر
    سحر غريب
    المفقوعة مرارتها
    حماتي ملاك

  53. مستكه Says:

    انا لله وانا اليه راجعون

    مازال وسيظل وقع الموت علينا له طعم خاص جدا

    وعلي الرغم من انصرافنا عنه بعد انفعال قد يطول او يقصر

    لكنه الموت ذو جلال خاص

    الله يرحمه يارب ويصبر اهله وذويه ويغفر له

    خبر صعب جدا علي الرغم اني اول مره اعرف فيها الفارس الملثم

    لكن هي دي الحياه

    كل مره ادخل فيها هنا واشوف اسم مدونات اصحابها في ذمة الله

    بيصبني احساس غريب جدا مع ان الموت عادي وكل يوم بنسمع عن حد بيموت

    لكن بيكون له طعم تاني خالص لما اللي يموت ده يكون صاحبك او في سنك

    حد له نس احلامك وخططك وطموحك

    ياتري اليوم اللي كل واحد فينا هيموت هيلاقي حد يدعيله ويترحم عليه ولا محدش هيحس بيه اصلا

    سؤال دايما بيفرض نفسه عليا !!

    يارب اللهم ارحم امواتنا واموات المسلمين

    ا/احمد البقاء لله

    وبشكرك علي لفتات كتير بتعملها مع المدونين زمايلك

  54. A7MeD F@hMy Says:

    انا لله و انا اليه راجعون
    ربنا يرحمه و يسكنه فسيح جناته ان شاء الله
    البقاء لله

  55. أحمد كمال Says:

    إنا لله و إنا إليه راجعون ، رحمه الله ، و رحمنا إذا صرنا إلى ما صار إليه

  56. لحـــ الفرح ـــن Says:

    لا اله الا الله

    لا حول ولا قوة الا بالله

    انا لله وانا اليه راجعون

    ربنا يرحمه برحمته ويغفر له

    ويسكنه فسيح جناته

    البقاء لله يا احمد

Leave a Reply

